Letos stavbaři také zdemolují horní stanici lanovky. V polovině května kvůli tomu skončí provoz lanovky na druhém úseku. "Demolice horní stanice začne, jakmile to umožní počasí," řekl Čížek. Snesení zbouraného materiálu ze stanice obstará vrtulník, menší množství by mohla svézt i stávající lanovka. Spodní úsek do mezistanice na Růžovou horu naposledy pojede letos 2. září.
Stavba vlastní technologie lanovky, tedy sloupů, motorů a kabin, přijde na řadu v roce 2013. Do provozu by nové zařízení mělo jít na jaře 2014. Technologii lanovky dodá italská firma Leitner. Celkem by město Pec pod Sněžkou mělo za lanovku zaplatit 299 milionů korun bez DPH. Z nich zhruba 70 procent uhradí dotace z fondů EU.
Stavba lanovky sice oficiálně začala přípravnými pracemi v září, ale zahájení stavebních prací se odsunulo na letošní rok. Důvodem bylo to, že v trase nových patek pro sloupy na spodním úseku stavbaři našli elektrický kabel, který měl být podle dokumentace jinde.
Nová lanovka bude mít místo dosavadních otevřených sedaček pro dva pasažéry komfortnější čtyřmístné kabinky. Hodinová kapacita lanovky zůstane na 250 lidech. Jízda až na vrchol by se díky vyšší rychlosti měla s novou lanovkou zkrátit z nynějších 25 na zhruba 16 minut. Lanovka také bude lépe odolávat větru.
Provoz lanovky na Sněžku v roce 2012:
12. až 27. dubna 2012 pravidelná údržba, lanovka mimo provoz
28. dubna 2012 zahájení provozu v letní sezoně
13. května 2012 ukončení provozu horního úseku z Růžové hory na Sněžku
2. září 2012 ukončení provozu spodního úseku z Pece na Růžovou horu
jaro 2014 spuštění nové lanovky
ČTK
Foto: Miloš Šálek, Trutnovinky.cz