Stoupání na Špindlerovu boudu, které je zpoplatněno, neb leží v národním parku (2009 - 300 Kč!), má v různých úsecích sklon něco mezi 5 a 7 procenty, žádná pasáž není příliš prudká, ale ani příliš odpočinková. Jeho délka je asi 7 kilometrů a převýšení pod 500 metrů. Na polskou stranu vede úzká silnička, po které se dá dojet do vesnice Bukowina. Asfalt je zde dost rozbitý, především hrozně vlnitý a plný nečekaných pastí. (jak bych nazval hluboké díry). Sklon je brutální, posledních pár set metrů před nájezdem na normální cestu je to určitě více než 14 procent. Cesta pak pár kilometrů ještě klesá a napojuje se na hlavní silnici vedoucí směrem na Karpacz. Zde klesání končí a začíná slušné stoupání s délkou zhruba 4 kilometry. Uprostřed Karpacze opět cesta hodně klesá městem až do nejnižšího bodu, kterým jsou Polské Kowary. Odtud najedeme na hlavní cestu směrem na Pomezní boudy.
Stoupání na Pomezní boudy je v první fázi táhlé, sedmikilometrový úsek se sklonem asi čtyři procenta. Po krátké rovince se pak cesty na křižovatce rozdělují a začíná pravé horské stoupání na sedlo. I tady je průměrný sklon mezi 5 až 7 procenty a není zde moc příležitostí k odpočinku.
Sedlo Malá Úpa je opět hraničním místem mezi Českem a Polskem, což znamená, že tímto bodem končí Polská část etapy. Cesta dál směrem na Vrchlabí klesá údolím kolem řeky Úpy, která asi 12 kilometrů klesá se zhruba čtyřprocentním sklonem. Před Svobodou nad Úpou se sklon zmírní a občas je potřeba i trochu šlápnout do pedálů. Ve Svobodě se nabízí možnost jet na Vrchlabí přes Janské lázně hezkou krajinou, znamená to ale vystoupat opět zhruba pět kilometrů dlouhý kopec na Hoffmannovy boudy. Ze sedla pak následuje poslední sjezd tohoto výletu na křižovatku s hlavní cestou vedoucí na Vrchlabí. Tento dost náročný výlet je dlouhý necelé 104 kilometry. Doba jízdy je přibližně pět hodin.
Cyklovýlety - Krkonoše