Nastavit jako domovskou stránku
Přesný čas: 14:58 Svátek: Alena Zítra: Alan a Sylva

Z ÚPICE DO ÚDOLÍ ÚPY

článek vytvořen 06. 11. 2009, přečetlo si ho 1117 lidí

Barchovinami od severu k jihu, z Podkrkonoší do Babiččina údolí, z Úpice ke Slatinskému mlýnu vede modře značená cyklotrasa. Cyklistům i turistům nabízí daleké výhledy, lidovou architekturu, krásu a rozmanitost luk i lesů a kvalitní sportovní zážitky. Na cestu do Úpice se k vyzkoušení nabízí zelená cyklotrasa ze Rtyně v Podkrkonoší přes Devět Křížů,

Vizmburk, Havlovice do Úpice. Napojit se na ni můžeme u Devíti Křížů za hospodou na cestě k lomu Krákorka. Kolem lomu projedeme lesem k zříceninám hradu Vizmburk, po prudkém sjezdu do Podhradí pokračujeme asfaltkou do Havlovic a kolem hřiště a přes dřevěnou krytou lávku dojedeme silnicí do Úpice na náměstí. Tam se u muzea napojíme na modrou cyklotrasu směr Slatinský mlýn. Z Úpice cesta stoupá kolem divadla a pod hvězdárnou do nadmořské výšky 450 metrů do polí a lesíků poblíž osady Svobodné dvory. Z informační tabule v Maršově upozorní na zajímavosti, které lze spatřit při táhlém stoupání touto obcí. Do stínu krásných lesů Barchovin vstoupí trasa odbočkou vlevo nad Maršovem. Po mírném klesání lze na okraji lesa zahlédnout domky obce Proruby, cesta však ostře zahýbá vlevo, aby nabídla ještě tři kilometry hlubokých lesů. Z lesů poutníka trasa vyvede nad obec Křižanov a umožní mu výhledy na cíl trasy – Babiččino údolí. Nezaměnitelný charakter obcí, lidovou architekturu, soliterní stromy a výhledy do údolí Úpy lze obdivovat při průjezdu osad Křižanov, Mečov a Slatinské Končiny. Od okraje lesa u bývalého Špetlova buku pak oko poutníka upoutá červená střecha boušínského kostelíka. Chaloupky lze obdivovat i při poslední části putování na Boušíně a ve Slatině nad Úpou. Odtud je jen skok do cíle trasy – ke Slatinskému mlýnu. Zde je křižovatka mnoha turistických cest i cyklotras, které zvou k pokračování či k návratu. Aby se okruh uzavřel, lze pokračovat cyklotrasou Okruh Boženy Němcové k havlovickému mlýnu, od Podhradí vystoupat k Vizmburku a přes Devět Křížů se navrátit do Červeného Kostelce, nebo údolím podél Úpy pokračovat zpět do Úpice.